måndag 7 mars 2011

Måndagstrött

Var så trött igårkväll efter en helg av lite sömn, men kunde man somna? Nix!!!! Var nog övertrött, la mig före nio & inte ofta det händer, men sömnen ville inte infinna sig. Låg vaken & läste länge. Så imorse när klockan ringde 05.20 ville jag inte alls upp. Brukar snooza två ggr innan jag kliver upp, alarmet är ställt med tiominuters intervall. Men kollade på klockan imorse å då hade jag snoozat 3ggr. Fick lite bråttom men hann precis i tid till jobbet till halvsju.
Skönt när man har tidiga dagar för man får gå hem tidigt oxå, slutade ett idag. For hem & hämtade Mackan, for på affärn & handlade lite & så köpte vi lotter till svärfar som vi svängde förbi med. Han fyller visserligen år imorrn men imorrn stänger jag så vi pappsade på att svänga förbi en snabbis då vi båda var ledig. Mackan jobbar eftermiddag denna vecka, börjar tre & jobbar till halvtvå på natten. Skönt så har jag kvällarna ifred... haha Kan se vad jag vill... Gör jag jue visserligen ändå, vi har jue två tv-apparater så vi brukar sitta & uggla vid varsin. Vi har INTE samma smak på tvprogram.
Somnade såklart på soffan en timma idag. Tills grannen ringde. mallan hade åkt dit på magsjuka & sambon hennes är & jobbar i Norge. Så jag kokade en tillbringare med blåbärssoppa & ställde på hennes bro. Ville inte innanför dörrs & råka ut för magsjukebaciller.... Hoppas hon piggar på sig. Och att inte vi får nån magsjuka, vi umgicks jue i lördags så har vi inte fått nån masjuka imorrn lär vi klara oss.

Pålördag blir det en tur till Härnösand, vi ska hälsa på min mormor & morfar. Alldeles för länge sen vi var ner & hälsade på dom. Mormor fyller 74 på onsdag men bättre att fara ner & gratta henne till helgen, då man kan åka på dagen. Tror jag ska ta & laga några matlådor att ta med dit. Mormor är inte så pigg så morfar har på gamla dar fått så smått börja lära sig laga lite mat. Och så handlar dom färdigmat på en restaurang i stan. Ska fundera lite vad jag kan hitta på för gott till dom. Har även skickat efter en par ljudböcker till henne. Mormor har alltid älskat att läsa, men nu sen nåt åt tillbaka har hon fått jättedåligt syn. Hon fick en ljudbok & tyckte det var jättebra, så i julas fick hon en par stycken Liza marklund & dom gillade hon oxå. Får se vad hon tycker om dom som jag beställt.

Nä nu ska jag se hur det går för kocken i Halvåtta hos mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar