tisdag 16 mars 2010

Tisdag

God kväll.
Hade hoppats på att ha nyheter angående radhuset att förtälja men icke! Så nu hoppas jag hon hör av sig imorrn vare sig det är bra eller dåliga nyheter. Men med tanke på att hon ville "tinga" huset så hoppas jag det är goda...

Fullt upp hela dan.
Startade upp med att jag vaknade halvfem, superpigg! Men somnade om till halvsju. Upp & fixade lite, dammsög osv... Strax vid åtta kom Ramona på frukost & surr & planering inför fjällenresan nästa vecka. Nu är maten & snackset & allt ätbart planerat... haha tror inte vi ska gö nå annant än att käka ;) Massa sällskapsspel ska packas med & skidor mm. Men det var maten som var det väsentliga. Allt annat packar man jue liksom med ändå. Tänkte försöka komma iväg till Sollefteå & Lidl som öppnar där senare i veckan & inhandla det som behövs. Lär bli billigare än att handla i fjälls. Dyrt där å inte så stort utbud.
Strax före elva drog R vidare för att hämta dotra på dagis. Själv har jag haft en Figo dag. Prom hammar runt i solskenet, sen hem med en smutsig voff. Klippte honom ute innan vi gick in för duschning, föning, borstning i x-antal timmar. Mackan kom hem så vi hjälptes åt, sen blev det trimmers när han var finborstad. Lite nervöst då jag aldrig använt en trimmer förut men blev rätt okej ändå... På fredag ska vi duscha Figo igen, kamma & efterfixa lite ;) Men jag e ganska nöjd med resultatet ändå, och växer jue ändå ut & ser bättre ut efter nån vecka. Ska ta en bild sen & visa ;) Inte nu för jag e TRÖTT! Å ont & stel i hela kroppen. Och rackarns vad hundhår kliar... Hade hundhår överallt så var otroligt skönt duscha sen. Var klar med allt vid halvtio, dammsög för andra gången idag & torkade golv oxå. Fräscht här hemma igen & voff e glad. hihi blir som en valp när han blir klippt. Mattes sötiz :)

Näe dax att sussa. Jobbar 7-12 imorrn, sen börjar jag fyra igen & slutar ett på torsdag. Så hinns inte med så mycket imorrn.

Kram & natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar