tisdag 19 april 2011

Sjukskriven

Tisdag idag. I fredagskväll fick jag feber & tväront i halsen, blev så svullen att jag knappt kunde sova. Feber & halsont även i lördags. Fast med alvedon i kroppen & trevligt sällskap (vi grillade ju hos Mallan) så kunde jag orka med hela dan & kvällen. Söndag blev en slappardag & ingen feber. Men fortfarande jättesvullen i halsen.
Igår var det inte mycket bättre, så sjukskrev mig & bokade tid för halsprovtagning, tänkte att jag hade halsfluss. Men proverna visade inget, men hon kollade sänkan & den var för hög. Men sköterskan tyckte inte att vi skulle boka läkartid utan att komma tillbaka imorrn, alltså idag & kolla sänkan. Hade ju även lite feber, bara 37.3 men lite var det. Så jag var dit imorse & sänkan var påväg ner igen, så det var bra men hade fortfarande feber 37.6, men ingen läkartid tyckte dom behövdes. För dom vill helst inte skriva ut antibiotika i nuläget. Skulle återkomma på tisdag om jag fortfarande var dålig så blir det läkartid. Bara att hoppas att skiten lämnat kroppen innan dess. Less på att olika sjukdomar attakerar kroppen, det går liksom bara runt runt. Inte bara för mig utan för mina andra kollegor på min avdelning & samma med barnen. Så nu hoppas jag att det är sista gången denna termin som jag är sjuk.

Är allt bra på lördag kan jag andas ut <3 hihi

Nu ska jag fortsätta se Big Brother

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar